2011-02-01

22-es csapdája

Mivel nyugdíjas vagyok, nem volt kiváltva semmiféle engedélyem. A meskán is csak azért próbálkozok, hogy pár forint visszajöjjön amit elköltök erre a kis hobbimra. Mivel a lelkifurdalás gyötört, úgy gondoltam kiváltom a 7-es adószámot, mivel azt meg kaphatom, mindenki azt mondta.
Megkérdeztem egy könyvelőt, ő rögtön fel is ajánlkozott, hogy el intézi. (persze nem szerelemből)
Képzeljétek, ma meg kaptam az engedélyt!!! Ez ugyan 6-os adószám és egyáltalán nem az amit kértem, de állítólag csak így tudták meg adni, mivel a foltvarráshoz, horgolás, kötéshez stb. végzettség kell!!!!!!
Ilyen engedélyeket kaptam!!!!!
321305 fűzött gyöngy készítés
478201 Textil, ruházat, lábbeli piaci kiskereskedelme
478901 Egyéb áruk piaci kiskereskedelme

Most mit szóltok ehhez??????? Majdnem nagyon csúnyát írtam. Valaki ért hozzá????? Mert én ezt nem hiszem el, hogy ez az egy lehetőség az, hogy ne kelljen telephely engedélyt kérni a foltvarráshoz, ami több százezer forintba kerül. Én meg árulok havonta pár ezer forintot.
Még az adószámot ide írom, hátha tudja valaki, hogy ez mire jó!!! 60723824123
Ezért kell becsületesnek lenni. Már is többe került nekem, mint amit ebben az évben árultam!!
Ha valaki meg tud nyugtatni, hogy ezzel az adószámmal nem kell biztosítást fizetni és elfogadják, hogy varrogatom amit varrok, akkor nem adom vissza. Ha senki nem tud segíteni, akkor csütörtökön visszaviszem és megint becstelen leszek egy darabig.

Várom a válaszokat!!! Nyugtasson meg valaki!!! Kézműves tárgyak készítéséhez nem lehet kiváltani semmit?????

11 megjegyzés:

KisVirág írta...

Ez kész cirkusz :( Utána nézek én is, de ha valóban nem megy, csak így, akkor ez nevetséges. Egyébként meg annyian csinálják, hogy nem hiszem, nincs más megoldás... :(

KicsiKató írta...

Ráadásul talán négyórás munka mellé se lehet kiváltani vagy csak nehézkesen... Én is szeretnék találni valami legális, de olcsó megoldást...

toritextil írta...

ez vicc, felháborító, nem is találok szavakat.. hogy mindenhol mást mondanak, ők maguk sem tudják, mi a jó, aztán majd jól megbüntetnek.. :S nekem 7es adószámom van, azt mondták, ezt bármikor tudom használni, suli mellett váltottam ki, most munkanélküli vagyok, de még nyugdíjas koromban is jó lesz.. legalábbis a kanizsai apeh szerint.. de pesten a 7. kerületben sem kötöttek bele.. lehet, hogy írásba kellett volna foglaltatni velük.. :S :)
ja és van, akinek azt mondták ez vásározni nem jó, nekem azt, hogy naná, hogy jó vásározni..
ja és én képző- és iparművészeti tevékenységre kaptam..

hihetetlen, hogy minden apehos meg könyvelő mást mond, hihetetlen.. akkor kiben bízzon az ember? persze, ők könnyen vannak, nem őket fogják megbüntetni, ha elszúrják a könyvelésed..

bocsi, de ezen mindig kiborulok.. :/ :)

Ili írta...

Köszönöm, hogy válaszoltatok!!!
Én is nagyon kiborultam, amikor meg kaptam ezt a vállalkozást. Most nem tudom mit csináljak. Az én könyvelőm szerint, már nincs is 7-es adószám!!!! De szerintem ez nem igaz!!!
Toritextil!!! Szerintem nyugodtan árulhatsz a 7-es adószámmal!! A lányomnak is van, igaz üveg festésre, és sokszor meghívják kézműves vásárokba árulni. Még nem volt ellenőrzése, de remélem minden rendben nála!!!
Még várok, hátha valaki mond még valami okosat!!!

Kaccat írta...

Szia, tegnap írtam mailt, én mindenképpen bemennék...
a 7-es adószám kimondottan a nem rendszeres jövedelemhez van!
Akárhol olvasom, mindenhol az van, hogy saját készítésű dolgokat 7-es adószámmal...
de - és nem tudom 2011-ben mi a helyzet - ha a havi jövedelem eléri az előző hónapban érvényes minimálbér 30%-át akkor járulékot is kell fizetni utána (70.594 nettó 30%-a azaz a havi bevétel meghaladja a 21.286 Ft-ot)
Néhány helyen meg azt írják, hogy bevétel-kiadás = szja önálló tevékenységből...
nagy a katyvasz... :-(

Ida13 írta...

Én is akartam ilyesmit kérdezni APEH-nál. A következő történt: mondja információs sorszámomhoz rendelt hölgy: menjek könyvelőhöz, annak tudnia kell. Megkérdeztem, hogy de ugye, ha a könyvelő nem megfelelőt ajánl engem büntetnek? A válasz: igen. Kérdeztem: akkor ÖNÖK jobban tudják, hogy mit kellene választanom az itt megmondott tevékenységekre, ha ÖNÖK büntetnek, miért nem segít és árulja el a NAGY titkot. Nő nézi a netet( a saját honlapjukat.haha!én azt már néztem és tudtam, hogy semmit sem fog találni.). Semmi.Telefonál. Semmi. Jön hozzám: nem tudja. Menjek könyvlőhöz!Kéri a következőt!!!!! ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!

Lonci írta...

:(((

Ili írta...

Ne haragudjatok, most lett kész a gépem.
Holnap bővebben írok!!!!

Amy-kreatív írta...

Sziasztok!

Most olvastam, mi történt veled. Én 2011.jan.5-én váltottam ki a 7-es adószámot. Ez jó vásári árusításhoz is. A fő tevékenységem: foltvarrás, textil ajándéktárgy készítése, fűzött gyöngy készítése,de horgolok és kézzel kötök is. NEM KELL HOZZÁ SEMMILYEN VÉGZETTSÉG!!!
Az adós papíromon a következők állnak:
-321303 Ajándéktárgy készítés
-321301 Divatékszer gyártása
-321305 Fűzött gyöngy készítés
-4321304 Népi és iparművészeti divatékszer, díszműáru gyártás.
Az Apeh irodában,ami itt csak kihelyezett iroda, semmit sem kellett fizetni ezért!!!
Ha bármivel bővíteni szeretnéd, (amihez nem kell egyéni vállakozói), az is ingyenes!!!
Itt azt mondták, hogy a kézi kötéshez már végzettség kellene, azt nem írják bele, de bő a fogalom, így ez is bele tartozik az itt felsorolt TEAOR számokba.
+ havonta kellene adóelőleget fizetni a : kiadás -bevétel különbözetéből, vagyis abból, ami tisztán megmarad utána. Na eddig nekem csak kiadásom volt, bevételem még nem...
Ja, és én gyesen vagyok, az mellett varrok itthon.
Intézd el mielőbb, mert a 6.os neked nem lesz jó, ha ellenőriznek, meg is fognak büntetni. A könyvelődet pedig lődd fel a Holdra, mert nem tudja mit csinált!!!
Ha bármi kérdésed lenne, akkor írj a Blogomra egy megjegyzést, ígérem válaszolni fogok!
Amy

Amy-kreatív írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Amy-kreatív írta...

3 havonta kellene adóelőleget fizetni a bevétel-kiadás különbözetéből. Bocsi, az előbb kicsit elírtam.
Amy